Na chvíľu sa zastavte. Rozhliadnite sa okolo seba. Vychutnajte si krásu okamihu a nechajte ju dôkladne zapôsobiť. Urobte si každý deň chvíľku na to, čo máte najradšej. Vážte si krásnu cestu, ktorou je váš život, a vychutnajte si túto jazdu od začiatku až do konca. So štýlovým a športovým SUBARU XV si v živote plnom dobrodružstva môžete spríjemniť každučký okamih a užiť si viac zábavy.

S vozidlami Subaru sa už neodmysliteľne spájajú naše kľúčové technológie. Vďaka nim si môžu vodiči vo vozidlách Subaru vychutnať pocit, aký inde nenájdu. V motore typu boxer, teda v motore s horizontálnymi protibežnými piestami, sa piesty pohybujú vodorovne oproti sebe. |
Subaru sa už vyše 50 rokov spolieha výlučne na motory SUBARU BOXER, pretože majú oproti iným typom motorov mnohé výhody, prinášajúce dlhú životnosť a spoľahlivosť. |

Plochá konštrukcia motora je vo svojej podstate tuhá a samovyvažovacia, vďaka čomu vytvára menej vibrácií než iné typy motorov.

Nízko položené ťažisko a ploché usporiadanie prinášajú v porovnaní s inými typmi motorov lepšiu bočnú stabilitu v zákrutách.

Vo vozidlách Subaru so symetrickým pohonom všetkých kolies sa sila motora prenáša na všetky kolesá. Výsledkom je lepší záber kolies na mokrých a klzkých cestách. |
Tento symetrický, horizontálne usporiadaný systém má dobre vyvážené, nízko položené ťažisko, čo prispieva k jazdnej stabilite a bezpečnosti. |

Bezstupňová prevodovka Lineartronic plynule reguluje prevodový pomer tak, aby motor vždy pracoval v rozsahu otáčok, v ktorom dosahuje najvyššiu účinnosť. Výsledkom je plynulá akcelerácia, vysoký výkon a nízka spotreba paliva. Táto prevodovka sa kombinuje so systémom pohonu všetkých kolies s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu. |
Systém štandardne prenáša 60 % hnacej sily na predné kolesá a 40 % na zadné. V prípade nedostatku priľnavosti povrchu však systém dokáže tento pomer v reálnom čase upraviť až na hodnotu 50/50. |

Globálna platforma Subaru (SGP) tvorí základ nasledujúcej generácie vozidiel Subaru. Prináša nielen lepšie jazdné vlastnosti, ale aj vyššiu celkovú bezpečnosť, vďaka čomu si môžete za volantom vychutnať pocit, aký zažijete len v Subaru. |
Predstavuje budúcnosť značky Subaru – a zaručuje ešte väčší pôžitok a pocit bezpečia všetkým vodičom aj ich spolucestujúcim. |
Vďaka citlivejšie reagujúcemu podvozku vozidlo presne plní pokyny, ktoré mu vodič dáva prostredníctvom volantu. To navyše uľahčuje núdzové vyhýbacie manévre. Vo výsledku to prináša vyššiu bezpečnosť a viac zábavy za volantom aj na dlhých cestách. Aj napriek veľkej svetlej výške podvozka, ktorú mu dodáva všestrannosť, dokáže nové SUBARU XV zdolávať zákruty ako klasický cestný automobil.
Vylepšenia týkajúce sa tuhosti podvozka, systému zavesenia kolies a stabilizátorov priniesli účinnejšie absorbovanie otrasov od kolies. Podvozok dokáže lepšie odfi ltrovať nerovnosti, čo znamená vyšší komfort a menej únavy na dlhých cestách.
Vďaka minimalizovaniu nepríjemných vibrácií a hluku si jazdu vychutnajú všetci cestujúci. Vylepšený systém zavesenia kolies a vysoká tuhosť podvozka sú zárukou komfortu v celom interiéri.

Režim X-MODE poskytuje spoľahlivú kontrolu jednoduchým stlačením tlačidla. Technológia režimu X-MODE prevezme kontrolu nad motorom, prevodovkou, symetrickým pohonom všetkých štyroch kolies, brzdami a ďalšími súčasťami vozidla, aby vám pomohla prekonať nekvalitné cesty, klzké povrchy a aj najstrmšie kopce. |
Pri aktivovaní režimu X-MODE sa automaticky zapne systém riadenia, ktorý udržiava rovnomernú rýchlosť k pri jazde. |

Senzory umiestnené po celom obvode vozidla upozorňujú vodiča na vozidlá v mŕtvom uhle spätných zrkadiel, a tým zvyšujú bezpečnosť pri prechádzaní do iného jazdného pruhu. Systém dokáže varovať aj pred hroziacou kolíziou pri cúvaní z kolmého parkovacieho miesta na cestu.

Systém HBA dokáže automaticky prepínať medzi diaľkovými a stretávacími svetlami podľa aktuálnych jazdných podmienok, čo zaručuje lepšiu viditeľnosť a bezpečnosť pri jazde v noci.

Keď sa vozidlo dostane pri jazde na hranicu stability, systém prispôsobí rozdelenie krútiaceho momentu pohonu všetkých kolies, výkon motora a účinok bŕzd na jednotlivých kolesách tak, aby vozidlo ostalo na požadovanej trajektórii. Systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu zas pribrzdí a zníži podiel hnacej sily prenášanej na vnútorné kolesá, a naopak, pošle viac hnacej sily na vonkajšie kolesá, aby vozidlo presnejšie reagovalo na pohyby volantu a ľahšie zvládalo ostré zákruty.

Dizajn vozidla bol vylepšený aj s ohľadom na zlepšenie výhľadu vodiča smerom dopredu a dozadu.

Prstencový výstužný rám má prepracovanú konštrukciu, v ktorej sú lepšie využité diely z vysokopevnostnej ocele. Vďaka tomu dokáže účinnejšie absorbovať energiu nárazu v každom smere.

V záujme čo najlepšej ochrany všetkých cestujúcich obsahuje štandardná výbava nového SUBARU XV predné airbagy SRS, predné bočné airbagy SRS, hlavové airbagy SRS a kolenný airbag SRS.

Sú navrhnuté tak, aby zvýšili komfort a pomáhali vodičovi lepšie sa sústrediť pri riadení. Tieto sedadlá tiež znižujú riziko poranení krčnej chrbtice, ktoré sú dôsledkom určitých typov nehôd.

Pri náraze zaisťovacia spona obmedzí pohyb bedrovej časti bezpečnostného pásu a zmierni silu pôsobiacu na spodnú časť hrudníka. To zvyšuje bezpečnosť a zmierňuje zranenia.

V spoločnosti Subaru veríme v CELKOVÚ BEZPEČNOSŤ. Jej dôležitou súčasťou sú protikolízne bezpečnostné technológie, ktorých úlohou je predchádzanie samotným nehodám. Preto sme vytvorili špičkový asistenčný systém Subaru EyeSight. Systém EyeSight slúži ako druhý pár očí, ktorý sleduje cestu pred vozidlom. Pomocou dvoch stereokamier zaznamenáva trojrozmerný farebný obraz, v ktorom dokáže vynikajúco rozpoznávať objekty. Touto schopnosťou sa takmer vyrovná ľudskému zraku. Na základe obrazu z oboch kamier systém presne určuje tvar, rýchlosť a vzdialenosť objektov. |
Rozpoznáva nielen vozidlá, ale aj motocykle, bicykle a chodcov. Pri zistení nebezpečenstva systém upozorní vodiča a v prípade potreby aj aktivuje brzdy, aby pomohol predísť nehode. Systém EyeSight v modeli SUBARU XV tak zvyšuje úroveň bezpečnosti, znižuje záťaž na vodiča a zároveň zvyšuje váš pocit bezpečia. |

Systém EyeSight*1 dokáže udržiavať rýchlosť nastavenú vodičom rovnako ako klasický tempomat. To však nie je všetko. Okrem toho disponuje aj funkciou adaptívneho tempomatu, ktorá monitoruje odstup od vozidla vpredu a rozdiel rýchlostí. Keď vpredu zaznamená iné vozidlo, bude upravovať rýchlosť tak, aby nastavený odstup ostal zachovaný. Ovládaním motora, prevodovky aj bŕzd udržiava systém rýchlosť vozidla v súlade s okolitou premávkou, a to v širokom rozsahu rýchlostí od 0 do približne 180 km/h. Adaptívny tempomat je určený predovšetkým pre jazdu na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách, pričom dokáže reálne rozpoznať vozidlo vpredu a jeho brzdové svetlá a následne udržiavať odstup v kolónach až do úplného zastavenia. Táto veľmi užitočná funkcia zvyšuje komfort vodiča pri dlhých cestách.

Ak je vaša pozornosť znížená v dôsledku únavy a v rámci jazdného pruhu jazdíte nerovnomerne z jednej strany na druhú, systém upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu zapne zvukový signál a rozbliká príslušnú kontrolku, aby vám pomohol zachovať si ostražitosť. Uvedený systém sa však aktivuje až pri rýchlostiach vyšších ako približne 60 km/h. Ak počas jazdy rýchlosťou vyššou ako cca 50 km/h neúmyselne prejdete k hranici jazdného pruhu a začnete z neho vychádzať bez zapnutia príslušného smerového svetla, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu vás na túto situáciu upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Keď stojíte a systém EyeSight zistí, že vozidlá pred vami sa začali znova pohybovať, systém upozornenia na rozjazd vozidla vpredu vás upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Keď protikolízny brzdový systém zaznamená hrozbu zrážky s vozidlom alebo s inou prekážkou pred vami, upozorní vás na to pomocou zvukového signálu a kontrolky na prístrojovej doske. Ak vodič napriek tomu nepodnikne žiadny vyhýbací manéver s cieľom zabrániť zrážke, systém začne automaticky brzdiť, aby znížil silu nárazu, prípadne zrážke úplne zabránil, ak to bude možné.

Keď systém EyeSight zaznamená prekážku pred vozidlom a vy namiesto spiatočky zaradíte polohu pre jazdu dopredu, protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky spustí sériu krátkych zvukových signálov, rozbliká príslušnú kontrolku a zníži výkon motora, aby vám pomohol zabrániť čelnému nárazu.

Pri jazde na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách dokáže asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu pomocou stereokamery monitorovať značenie jazdných pruhov a rozpoznať, keď vozidlo začne vybočovať zo svojho jazdného pruhu. Pri rýchlostiach približne nad 65 km/h pomáha vodičovi ovládať volant tak, aby vozidlo nevybočilo z jazdného pruhu, a tým zvyšuje bezpečnosť jazdy.
Subaru
Ing. Maroš Masaryk
032 285 11 36, 0948 771 987
mmasaryk@eurotip.sk